Gå direkt till textinnehållet

Magnus Valentin lämnar kommunikationsbranschen för Inhouse

Foto: montage

Reklamveteranen Magnus Valentin lämnar We are more och tillträder som senior affärskonsult på Inhouse Göteborg. “Här får jag använda ett koncentrat av alla erfarenheter jag samlat på mig under mina 25-26 år i branschen,” säger Magnus Valentin.

För tre år sedan sålde Magnus Valtentin sin byrå Valentin & Byhr och planerade att lämna reklam- och kommunikationsbranschen bakom sig. Men erbjudandet som styrelseordförande för byrågruppen We are more var alldeles för lockande för att tacka nej till.

– Mitt uppdrag på We are more var att vi skulle växa med lönsamhet. Kontraktet var på tre år, men efter två år hade vi fördubblat det mesta, plus att Inhouse under en längre tid hade kontaktat mig. Men det hade inte riktigt varit läge för mig. Så i somras blev jag uppringd av Erik Andersch på Inhouse som sa "nu ska vi jobba ihop". Vi hade en middag med Aje Stenbeck från Inhouse Stockholm under sensommaren och det uppstod en slags informell överenskommelse om att vi skulle göra det här, säger Magnus Valentin till Dagens Media.

Två och ett halvt år senare har de ursprungliga planerna gått i lås, när Magnus Valentin nu tillträtt som senior affärskonsult på Inhouse Göteborg.

– Här kan jag på ett kul sätt använda mig av allt jag lärt mig och alla kontakter jag har. Inhouse är dessutom störst med nischen inom just marknadstjänster. Det är lite unikt och det är kul, säger Magnus Valentin.

Kontraktet med We are more löstes upp vid nyår och efter karantän är Magnus Valentin nu på Inhouse i Göteborg, med målet att växla upp verksamheten ordentligt.

– De har ju lyckats fantastiskt bra på Inhouse i Stockholm och vi har ju ett fotfäste i Göteborg, men det ska vi göra större. Mina tidigare kontakter och de vi redan har kompletterar varandra bra. Vi drar i alla kontakter vi har som är relevanta och ser oss om efter nya uppdrag och nytt folk. Det finns en bra grund för att växla upp.

Hur känns det att lämna kommunikationsbranschen och gå till Inhouse?

– Har man jobbat som jag har gjort, med extremt mycket folk runt omkring sig, så skaffar man sig extremt mycket kontakter. Här får jag använda ett koncentrat av alla erfarenheter jag samlat på mig under mina 25-26 år i branschen. För mig är det roligt att använda allt jag lärt mig på ett nytt, bra och kul sätt.

Publicerad 2018-04-10 09.05Uppdaterad 2018-04-10 09.09

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: