Liza Manestam är Gina Tricots nya marknadsdirektör

2018-06-04 10:08  
"Gina Tricot är ett unikt företag som befinner sig i en spännande förändringsresa mot den nya tidens handel", säger Liza Manestam.

Gina Tricot hittar ny marknadsdirektör i Liza Manestam. Hon kommer närmast från den amerikanska eyewear-koncernen Marchon.

Liza Manestam har lång bakgrund inom marknad och kommunikation där hon har lett välkända varumärken genom stora förändringsprocesser.

Inom den amerikanska koncernen Marchon hade hon en roll som Senior Marketing Manager Nordics, där hon ansvarade för den nordiska marknaden och arbetade med varumärken så som Calvin Klein, Chloé, Nike och Karl Lagerfeld.

Nu lämnar hon eyewear-världen och tar klivet in i klädbranschen genom att bli ny marknadsdirektör för modekedjan Gina Tricot, med placering på huvudkontoret i Borås.

– Gina Tricot är ett unikt företag som befinner sig i en spännande förändringsresa mot den nya tidens handel. Jag ser fram emot att, tillsammans med mina nya kollegor, få fortsätta göra en inspirerande och innovativ kommunikation med kundupplevelsen i fokus, säger Liza Manestam i ett pressmeddelande.

Liza Manestam trivs bäst i snabbrörliga branscher som genomsyras av nytänkande och mätbara utmaningar och där det är stort fokus på tillväxt, något som Gina Tricot nu satsar på.

– Vi är glada att ha Liza onboard i teamet. På Gina Tricot finns det mycket energi, driv och nytänk. Det finns mycket att hittills vara stolta över och vi har många spännande projekt i pipelinen där Liza kommer tillföra mycket för oss, säger Magnus Månsson, vd Gina Tricot, i pressmeddelandet.

Dagens Media har sökt Liza Manestam.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt