Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Live Nation och SAS i nytt samarbete

Publicerad: 24 September 2018, 07:06
Uppdaterad: 24 September 2018, 07:14

Live Nation och SAS ska tillsammans möta den ökade efterfrågan på personliga upplevelser.

Live Nation och SAS ingår nytt nordiskt samarbete för att möta den ökade efterfrågan på personliga upplevelser.


Ämnen i artikeln:

SASLive Nation

Det nordiska samarbetet innebär att SAS erbjuder alla Euro Bonus-medlemmar en snabbfil till favoritartiser genom möjligheten att förhandsboka biljetter via Live Nation, innan de släpps publikt.

Totalt handlar det initialt om ett 30-tal evenemang under året i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Samarbetet beskrivs i ett pressmeddelande som ett "tydligt steg i Live Nations och SAS strategi att möta den ökade efterfrågan på personliga upplevelser".

– Vi ser en tydlig trend att människor reser mycket mer och längre än tidigare för att gå på våra konserter och evenemang, vilket gör denna strategiska allians med SAS lika logisk som spännande. Vi ser detta som starten på ett långt samarbete med SAS och Euro Bonus-medlemmar och vi ser fram emot att utveckla dessa exklusiva erbjudanden vidare, säger Therése Liljedahl, Managing Director Live Nation Sweden & President Nordic Partnership, i ett pressmeddelande.

Tillsammans med Live Nation kommer SAS att arrangera gemensamma kampanjer där ett stort antal konsertbiljetter kommer erbjudas till medlemmarna till evenemang i hela Norden.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SASLive Nation

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev