Marknadsföring
Linus Karlsson ny global chef på CP+B
Publicerad: 27 september 2017, 08:01
Uppdaterad: 27 september 2017, 09:09
Bolaget värvade först från Forsman & Bodenfors och nu från Ming Utility and Entertainment Group.
Byrånätverket MDC sålde bolaget CP+B Scandinavia, en affär som innebar nya svenska ägare.
Nu står nästa namn klart när Linus Karlsson kliver in som bolagets nya globala chef. Han kommer närmast från designföretaget Ming Utility and Entertainment Group – och har arbetat med stora varumärken såsom Ikea och BMW,
– Vem hade kunnat ana att två svenskar skulle arbeta här i Boulder (huvudkontoret), och styra det vi tror är en av de bästa byråerna i vår tid, kommenterar Erik Sollenberg, global vd på CP+B.
För nästan exakt en månad sedan stod det klart att Forsman & Bodenfors vd Erik Sollenberg tog sitt nästa kliv i karriären och numera kliver in rollen som global vd för bolaget. Han och nye kollegan Linus Karlsson ska arbeta tätt ihop.
– Linus och jag delar nästan åsikter om bra kreativitet. Han har en kärlek till reklam och en tillförlitlig ledarstil, säger Erik Sollenberg till The Drum.