Lars Axelsson byter roll – blir varumärkeansvarig på Telia

Anne Gro Gulla, tidigare varumärkesansvarig för Telia, byter roll med Lars Axelsson och tar över hans tidigare roll som marknadschef.

Lars Axelsson har jobbat som marknadschef på Telia sedan 2015. Nu byter han roll med Anna Gro Gulla och blir varumärkeschef på Telia Company.

Lars Laxen Axelsson har sedan 2015 lett förändringen av Telias marknadskommunikation och hans kreativa och strategiska kompetens kommer att vara till stor nytta i arbetet med att ta koncernens varumärkesplattform till nästa nivå, skriver Telia i ett pressmeddelande.

Hélène Barnekow, vd Telia Sverige, säger i pressmeddelandet. 

– Anne Gro Gulla kommer att vara ett viktigt tillskott i att fullfölja arbetet med vår nya marknadsorganisation och marknadsstrategi samt förstärka Telias position ytterligare på den svenska marknaden, den största inom hela koncernen.

Dagens Media har sökt Lars Axelsson för en kommentar.

Publicerad 2017-12-07 14.43Uppdaterad 2017-12-07 14.57

Ämnen i artikeln: