Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

L'Homme Rouge vann NK Galans varumärkespris

Märket röstades fram som årets varumärke på NK-galan som gick av stapeln på måndagskvällen.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se


Publicerad: 26 September 2017, 06:17
Uppdaterad: 26 September 2017, 06:22

Ämnen i artikeln:

NK

Det Göteborgsbaserade herrmärket L'Homme Rouge är årets varumärke, enligt varuhusets kunder som fått rösta fram sin vinnare. I en intervju på galans hemsida säger märkets grundare att de är smickrade över utmärkelsen. 

– För oss är den här typen av utmärkelser det finaste man kan få. Att kunderna har valt ett herrmärke är även det roligt, det motiverar oss vidare.

L'Homme Rouge, som betyder den röda mannen, grundades av Jonatan Härngren, Carl-Johan Holtback, John-Ruben Holtback och Axel Trädgårdh under tiden de fyra vännerna studerade i Lund. Till en början bestod produktionen av mössor, men utgörs nu av alltifrån skjortor och jeans till jackor. Höstkollektionen Stompers handlar enligt grundarna om en grupp unga hamnarbetare i Göteborg.

På frågan vad deras framgångsrecept är svarar de:

– Vi försöker inte kompromissa, vi gör verkligen det vi vill. Vi har en härlig skaparglädje och försöker ständigt utmana oss själva.

Ämnen i artikeln:

NK

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.