Kristofer Åkesson blir ny marknadschef för Live Nation

2017-12-07 14:54  
Kristofer Åkesson. Foto: Fredrik Etoall

Tidigare marknadschefen Therése Liljedahl ingår vd-skap tillsammans med Anna Sjölund.

Kristofer Åkesson har haft olika uppdrag på Live Nation under sju års tid. Han har bland annat haft pr- och marknadsföringsansvar för bolaget, bland annat i en roll som pr- och kommunikationschef, där han haft ansvaret för PR och kommunikation både internt och externt.

Nu kliver han upp på en roll som marknadschef.

– Jag är superglad över att ha fått detta förtroende och är enormt peppad på att tillsammans med mina grymma kollegor bygga en ännu mer modern och framåtlutad kommunikationsavdelning. Vi sitter på världens bästa produkt – live-upplevelsen – detta ska ännu fler få ta del av ännu mer, säger Kristofer Åkesson i ett pressmeddelande.

Tidigare marknadschefen Therése Liljedahl byter till en vd-post som hon delar med Anna Sjölund.

– Kristofer har jobbat nära mig i min roll och det är kul att kunna investera i vidareutveckling av våra medarbetare på Live Nation. I och med bytet av marknadschef ska vi passa på att se över hur vi jobbar med externa leverantörer och byråer och ta oss en funderare över hur vi kan maximera resultatet genom att utmana tidigare strukturer, säger Therése Liljedahl i pressmeddelandet.

Alex Hartelius

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt