Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Kristofer Åkesson blir ny marknadschef för Live Nation

Tidigare marknadschefen Therése Liljedahl ingår vd-skap tillsammans med Anna Sjölund.

Alex Hartelius


Publicerad: 07 December 2017, 13:54
Uppdaterad: 08 December 2017, 11:59

Ämnen i artikeln:

Live NationPR

Kristofer Åkesson. Foto: Fredrik Etoall

Kristofer Åkesson har haft olika uppdrag på Live Nation under sju års tid. Han har bland annat haft pr- och marknadsföringsansvar för bolaget, bland annat i en roll som pr- och kommunikationschef, där han haft ansvaret för PR och kommunikation både internt och externt.

Nu kliver han upp på en roll som marknadschef.

– Jag är superglad över att ha fått detta förtroende och är enormt peppad på att tillsammans med mina grymma kollegor bygga en ännu mer modern och framåtlutad kommunikationsavdelning. Vi sitter på världens bästa produkt – live-upplevelsen – detta ska ännu fler få ta del av ännu mer, säger Kristofer Åkesson i ett pressmeddelande.

Tidigare marknadschefen Therése Liljedahl byter till en vd-post som hon delar med Anna Sjölund.

– Kristofer har jobbat nära mig i min roll och det är kul att kunna investera i vidareutveckling av våra medarbetare på Live Nation. I och med bytet av marknadschef ska vi passa på att se över hur vi jobbar med externa leverantörer och byråer och ta oss en funderare över hur vi kan maximera resultatet genom att utmana tidigare strukturer, säger Therése Liljedahl i pressmeddelandet.

Ämnen i artikeln:

Live NationPR

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.