Kenza är Tourns nästa stjärnvärvning

Bloggstjärnan Kenza Zouiten lämnar Tailsweep och Bonnier efter nästan tio års samarbete: "Känner att jag kommer att kunna utveckla min blogg och mitt varumärke på ett väldigt bra sätt ihop med Tourns taggade team".

Bloggstjärnan Kenza Zouiten med cirka 2.3 miljoner följare och besökare inom sociala medier lämnar nu Tailsweep och Bonnier efter nästan tio års samarbete.

Istället går hon över till influence marketingbolaget Tourn, som igår meddelade att man även värvat träningsprofilen Alexandra Bring och bloggaren Bianca Ingrosso.

Kenza har byggt sitt varumärke under många år och är även entreprenör med klädmärket IvyRevel, där även H&M Gruppen klev in som delägare i början av året.

Kenza har dessutom varit programledare på både MTV och Kanal 5 samt deltagit i Let´s Dance. Internationellt har hon samarbetat som ambassadör bland annat Guess, Adidas, Revolve.

– Min nära relation till Nader Chebaro och Max Hoffman är den största anledningen till att jag byter samarbetspartner efter nästan tio år med Tailsweep och Bonnier. Jag är jätteglad att få bli en del av Tourn, och känner att jag kommer att kunna utveckla min blogg och mitt varumärke på ett väldigt bra sätt ihop med Tourns taggade team. Jag hoppas på ett långt samarbete med många kreativa affärssamarbeten, säger Kenza Zouiten i ett pressmeddelande.

Nader Chebaro och Max Hoffman värvades även dem nyligen till Tourn.

– Med vår teknik och analysverktyg och Kenzas varumärke finns det mycket synergier och detta kommer blir en bra kombination för båda parter för att bygga en långsiktig relation och tydlig plan tillsammans med starka varumärken, säger vd Robin Stenman i pressmeddelandet.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2016-09-21 07.12Uppdaterad 2016-09-21 07.47

Dela artikeln: