Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Zelmerlöw och bröderna Schulman i ny Polaroid-reklam

Publicerad: 18 April 2018, 12:44
Uppdaterad: 18 April 2018, 12:55

Polaroid Eyewear släpper videoserien ”Måns is back” där ambassadören Måns Zelmerlöw pitchar reklamidéer till företagets fiktiva pr-chef Calle Schulman. Se filmen här.


Ämnen i artikeln:

Alex SchulmanCalle SchulmanMåns Zelmerlöw

I den första serien som släpptes förra våren anlitades artisten Måns Zelmerlöw som ambassadör för Polaroid Eyewear.

I reklamfilmerna visas att samarbetet mellan filmens pr-chef Calle Schulman och Måns Zelmerlöw inte går riktigt som planerat. Måns Zelmerlöws ovilja att framhäva varumärket Polaroid gör att samarbetet blir kortvarigt.

I de nya kampanjfilmerna kommer Måns Zelmerlöw tillbaka för att sälja in sina egna kreativa reklamidéer som han tycker Polaroid och Calle Schulman ska köpa. Men Calle Schulman är inte övertygad. 

– Jag är jätteglad att vi fick nytt förtroende från Polaroid Eyewear och att de vill och vågar göra den här typen av reklamkampanjer. Att jobba med Måns är alltid lika kul och lättsamt. Att man dessutom jobbar ihop med brorsan Alex var utmanade, men väldigt kul, säger Calle Schulman, i ett pressmeddelande. 

Calle Schulman har även skrivit manus och tillsammans med Mårten Melinder regisserat de totalt fem kampanjfilmerna. I den nya serien får huvudpersonena dessutom sällskap av Alex Schulman, som medverkar i en av kampanjfilmerna

Polaroid Eyewears första kampanjfilmsserie med Måns Zelmerlöw och Calle Schulman blev en  succé och företaget ökade sin försäljning med 130% under kampanjperioden jämfört med samma period föregående år. Totalt genererade videoserien 1.4 miljoner visningar. 

– För oss är det grundläggande att göra engagerande innehåll som vi kan använda och aktivera. Måns, Calle och nu även Alex bjuder på sig själva i gränslandet mellan verklighet och fiktion vilket gör filmerna både transparenta och roliga, säger Marianne Fyrberg, marketing manager på Safilo i Norden, i ett pressmeddelande. 

Videoserien med tillhörande butikskampanj har tagits fram av MSLGROUP Stockholm och Polaroid Eyewear i Sverige. Aktiveringen kommer bland annat att synas på Instagram, Facebook och hos återförsäljare runt om i landet med start igår, 17 apri.   

Se en av filmerna i spelaren ovan.

Credlista:

Team MSLGROUP Stockholm

Calle Schulman, kreatör & regissör

Mårten Melinder, regissör

Mats Dicklén, producent

Viktor Kumlin, fotograf

Kicki Långs, projektledare

Simon Vallin, efterbearbetning

Johan Mårtensson, Art Director

Per Mikaelsson, stillbildsfotograf

Philip Sibirzeff, PR

Team Polaroid

Marianne Fyrberg, Marketing Manager Nordic på Safilo

Christopher Karlsson

christopher.karlsson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev