Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Zara Larsson i SR:s jubileumsfilm

Publicerad: 21 Augusti 2015, 07:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:54

Se den stjärnspäckade filmen som ska lyfta Sveriges Radios 90-årsjubileum.


I år firar Sveriges Radio 90 år, vilket uppmärksammas på en rad olika sätt. I dag släpper Sveriges Radio även en över tre minuter lång jubileumsfilm.

I filmen får tittaren se kända svenska artister som Jason ”Timbuktu” Diakité, Zara Larsson och Pelle Almqvist från The Hives återuppleva ögonblicket då de hörde sig själva på radio för första gången.

Bakom filmen står reklambyrån CP+B samt produktionsbolaget Indio.

– Vi är väldigt nöjda med filmen. Den speglar på ett bra sätt musikens roll för Sveriges Radio och vårt förhållande till musiken, säger SR:s projektledare Anders Taberman till Dagens Media.

Han vill inte kalla den för en reklamfilm.

– Det är inte en reklamfilm. Jag kallar den för en ”feel good-film”.

Främst är filmen tänkt för viral spridning samt för visning på SR:s specialsajt Avgörande ögonblick.

– Det är möjligt att vi även gör lite köpt media längre fram under hösten för att öka spridningen. Det har vi inte tagit beslut om än, säger Anders Taberman.

Det var i början av 2014 som CP+B via en upphandling kammade hem uppdraget som Sveriges Radios huvudbyrå. Målet då var bland annat att öka engagemanget hos yngre målgrupper.

LÄS ÄVEN:

De står bakom filmen

Sveriges Radio

Projektledare: Anders Taberman

Researchansvarig: David Tallbäck

Biträdande kommunikationschef: Christian Rauch

 

Produktionsbolag: Indio

Regissör: Philippe Tempelman

Fotograf: Pat Scola

Producent: Hampus Gunnarsson

Exekutiv Producent: Johan Lindström

 

Reklambyrå: CP+B

Executive Creative Director: Björn Höglund

Executive Creative Director: Gustav Martner

Art Director: Felipe Montt

Copywriter: Henrik Düfke

Projektledare: Cecilia Steenberg Forsberg

Produktionsledare: Ellen Alm

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.