Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Zara Larsson frontar Bris idolkortskampanj

Publicerad: 21 December 2015, 09:04
Uppdaterad: 21 December 2015, 12:57

Zara Larsson, Victor Beer, Danijela Rundqvist och William Spetz ska synas på 16 miljoner mjölk-och youhurtpaket från Arla.


Ämnen i artikeln:

ArlaBris

Nu är det återigen dags för Bris idolkortskampanj där en rad kända svenskar berättar om hur de känt sig mobbade, ledsna, blyga eller rädda under uppväxten.

Målet med kampanjen, som vänder sig till sjätteklassare, är att barn och unga ska känna att de allra flesta känt de känslorna någon gång i livet – även idoler.

Från och med den 25 december kommer årets Bris-idoler Zara Larsson, Victor Beer, Danijela Rundqvist och William Spetz pryda baksidan av 16 miljoner mjölk- och youhurtpaket. Korten delas även ut i landets skolor via skolsköterskor och lärare.

– Det är tredje året som våra Idolkort finns med på Arlas mjölkpaket och vi är väldigt glada för den här möjligheten. Idolkorten är en av våra absolut viktigaste kampanjer och genom samarbetet med Arla når vi ut med ett angeläget budskap till många barn och unga, säger Karin Bergelv, tillförordnad generalsekreterare Bris, i ett pressmeddelande.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ArlaBris

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.