Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Youtube-profilernas uppmaning: "Var en Festis"

Publicerad: 30 maj 2014, 05:42
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:36

I sin nya kampanj vill Festis göra nätet mindre negativt. Med på tåget har de flera Youtube-kändisar.


Det är reklambyrån DDB Stockholm som tillsammans med mediebyråerna OMD och BeOn tagit fram Carlsbergs nya kampanj för Festis.

Tanken med kampanjen, som döpts till "Don't be a diss. Be a Festis", är att minska näthatet och göra internet till en gladare plats.

I kampanjen, som tar avstamp i Youtubes dislike-knapp, medverkar personerna bakom populära klipp som "Two dogs dining", "Traktor racing Volvo terror", "What languages sound like" och "One guy. 14 voices".

– Egentligen borde vi hylla alla som tar sig tid att dela med sig av filmer, bilder och annat roligt. Varför ogilla när man kan gilla?, säger Christel von Schantz, marknadschef Vatten och Läsk på Carlsberg, i ett pressmeddelande,

Klippen, där Youtube-profilerna uppmanar folk att inte dissa andra, är en del av den större lanseringskampanjen för Festis nya flaska.

"Don't be a diss. Be a Festis", kommer bland annat att gå utomhus och på bio.

Nedan kan du se två av filmerna:

Dante Thomsen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev