Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Youtube faller sönder i ny Axe-kampanj

Publicerad: 24 Maj 2012, 12:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:21

Deasign kampanjar med annorlunda Youtubereklam för Axe.


Ämnen i artikeln:

DeasignAxe

Kampanjen bygger på en hel Youtubesida där Axe nya reklamfilm visas och samtidigt interagerar med innehållet rumtomkring spelaren.

Ju längre filmen rullar, desto mer faller Youtubesidan i bitar. På detta sätt hoppas Deasign, som tagit fram kampanjen, att filmen kommer till sin rätt, och att mediakanalen utnyttjas bättre.

– Att bara lägga upp en reklamfilm på Youtube i en obrandad kanal visar att man egentligen inte engagerar sig i sina egna forum. Därför går vi steget längre, säger Hanna Dahlin, projektledare och strateg på Deasign till dagensmedia.se.

Kampanjen för doften Axe Anarchy har enligt Deasign själva en annonslösning som aldrig tidigare använts i Norden. Målgruppen är internetvana unga killar och tjejer.

Kampanjen annonseras på facebook, spotify, youtube och sf.se.

Se kampanjen här.

De står bakom kampanjen

Kund: Anna Philipson, Unilever

Deasign

Art director: Petri Määttä

Client service director: Hanna Dahlin

Planner: Ebba Tärbe

Flash: Björnar Berger

Designer: Niklas Rosén

Copywriter: Anna Lindstein

Produktionsbolag: ILP

Matilda Niang


Ämnen i artikeln:

DeasignAxe

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.