Kampanjer
Young Lions växer
Publicerad: 1 februari 2012, 07:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34
Cannes-tävlingen Young Lions växer med ytterligare en kategori.
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions 2012Young Lions är tävlingen för unga kreatörer, och arrangeras parallellt med Cannes Lions.
I år utökas tävlingen med en design-kategori. Liksom i de andra kategorierna får ett kreatörsteam 24 timmar på sig att ta fram en varumärkesidentitet för en kund – vanligtvis en välgörenhetsorganisation.
– Det är med stolthet som Cannes Lions ger möjlighet till enastående erfarenheter och utveckling för branschens kommande stjärnor. Med tanke på att vi introducerade en designkategori i Cannes Lions 2008, så är det naturligt för oss att även erkänna och uppmuntra unga designers, och ge dem möjlighet att visa upp sin talang på den globala scenen, säger Steve Latham, talang-och utbildningschef på Cannes Lions, i ett pressmeddelande.
Young Lions övriga kategorier är Print, Cyber, Media, Film och Marketers.