fredag27 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Young Lions växer

Publicerad: 1 februari 2012, 07:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34

Cannes-tävlingen Young Lions växer med ytterligare en kategori.

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Young Lions är tävlingen för unga kreatörer, och arrangeras parallellt med Cannes Lions.

I år utökas tävlingen med en design-kategori. Liksom i de andra kategorierna får ett kreatörsteam 24 timmar på sig att ta fram en varumärkesidentitet för en kund – vanligtvis en välgörenhetsorganisation.

– Det är med stolthet som Cannes Lions ger möjlighet till enastående erfarenheter och utveckling för branschens kommande stjärnor. Med tanke på att vi introducerade en designkategori i Cannes Lions 2008, så är det naturligt för oss att även erkänna och uppmuntra unga designers, och ge dem möjlighet att visa upp sin talang på den globala scenen, säger Steve Latham, talang-och utbildningschef på Cannes Lions, i ett pressmeddelande.

Young Lions övriga kategorier är Print, Cyber, Media, Film och Marketers.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev