Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

XL-Bygg: "We love trä"

Publicerad: 22 Februari 2011, 04:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Lådbilar för träkramare och lökformade skärbrädor. XL-Bygg vill visa att de kan trä.


Ämnen i artikeln:

XL-ByggFalck Co

XL-Bygg är Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja och består av ett hundratal fristående bygghandlare som är certifierade träexperter. Nu ska kedjan markera sin träkompetens i en kampanjserie skapad av byrån Falck och co.

– Vi vill sätta spets på deras träexpertis genom att vrida till det lite, säger Svante Heiding, copywriter på Falck och co.

De första delarna ur kampanjserien ”We love trä”, som nyligen startat är framtagna för bland annat mat- och biltidningar. Senare under året kommer kampanjen att expandera och anpassas efter olika medier och säsonger.

– Lådbilen kommer även gå på en bilmässa i Jönköping till påsk. Det handlar om att stärka varumärkesprofilen och visa att de är annorlunda än konkurrenterna, säger Svante Heiding och fortsätter:

– Vi hoppas på att det ska bli tydligt att de är de kunnigaste träexperterna på byggmarknaden.

Kampanjen går i olika mediekanaler, däribland TV, radio, print, DR, webb och butiksmaterial.

Arbetsgrupp Falck & Co

Projektledare: Lennart Lundqvist

Planner: Anders Frisk

Kreatörer: Falck & Co

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

XL-ByggFalck Co

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.