Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Wrangler skapar interaktiva äventyrskartor

Publicerad: 21 September 2015, 13:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:51

Wranglers nya kampanj ska inspirera till vardagsäventyr.


I dag släpps Wranglers nya kampanj "Born Ready", som är designad för att inspirera till vardagsäventyr och för att presentera Wranglers nya signaturlinje: “Ready Range”.

Syftet bakom är att visa att Wranglers kläder är redo att användas för alla typer av äventyr och att kläderna funkar både på jobbet och på fritiden.

Som en del av kampanjen har Wrangler ett samarbete med äventyraren Alastair Humphreys, och har genom samarbetet skapat interaktiva kartor som guidar besökaren på äventyr i och utanför London.

Bakom kampanjen står Amsterdambaserade byrån We are pi.

– "Born Ready" representerar frukten av samarbetet mellan klienten och agenturen på alla nivåer, från produkt till marknadsföring till att leverera en upplevelse för konsumenten, säger We are pi:s grundare och vd Alex Bennett-Grant, i ett pressmeddelande.

Detta är enligt skaparna Wranglers mest integrerande kampanj någonsin och berör alla aspekter av märket.

Förutom detta kommer kampanjen bland annat att gå på bio, i print och i sociala medier.

Fler filmer från kampanjen går att se på We are pi:s Vimeokanal.

Bakom kampanjen:

WE ARE Pi, Media Monks Film, Pi Productions,  Retrofuzz och Media Monks

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.