Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Wrangler i europeisk kampanj

Publicerad: 7 Mars 2011, 10:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

Jeansmärket Wrangler kampanjar för vår- och sommarkollektionen.


Wrangler har länge legat lågt på marknadsföringsfronten, men de senaste två åren har Adam Kakembo, europeisk marknadsdirektör på Wrangler, försökt ”sätta varumärket på kartan igen”, säger han i en exklsuiv intervju med Dagens Media.

Wrangler slåss främst om de kunder som lägger mellan 80 och 100 euro för ett par jeans.

– Vi har jobbat hårt att bli relevanta för vår målgrupp. Vi siktar in oss på folk i en mental ålder på 27 år. Inte fashionistas, men folk som bryr sig hur de ser ut, säger Adam Kakembo.

I dagarna lanserade Wrangler två nya sajter, i samarbete med byrån Stink Digital. Den 9 mars fyller man på med en paneuropeisk kampanj för sin vår- och sommarkollektion, på webben och i print, signerad Parisbyrån Fred & Farid.

Jeansmärket har flera uppmärksammade webbkampanjer bakom sig, inte minst den sajt man gjorde ihop med Göteborgsbyrån Kokokaka, som fått ta emot otaliga reklampriser i Europa.

Här och här kan du se sajterna.

Läs mer om jeansfajten i DM Plus.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.