Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Wordfeud-krocken

Publicerad: 15 november 2011, 05:42
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

Wordfeud-hajpen syns nu även i reklamen. NTF:s nya annons i Göteborgs-Posten utgår från ett Wordfeudbräde, vilket även Metros annons i branschpressen gör.


NTF vill med sin annons uppmärksamma hur farligt det kan vara att sysselsätta sig med sin smartphone när man kör bil. Annonsen visar därför upp ett Wordfeudbräde där orden barnvagn och bil krockar, för att visa hur det kan gå när man inte har fokus på vägen.

Annonsen är dock väldigt lik en tidigare annons från Metro som bland annat fanns med i Dagens Media nummer 18. Även denna annons visar ett Wordfeudbräde, men med orden flest och läsare.

När dagensmedia.se tar kontakt med NTF har de ingen aning om att annonsen är snarlik Metros.

– Det här kände jag inte till. Det var Cordovan som presenterade det här uppslaget för oss och vi tyckte att det lät spännande. Jag måste titta på annonsen från Metro innan jag vet hur vi ska gå vidare, säger Malin Lundgren, verksamhetschef för NTF Väst, till dagensmedia.se.

Enligt egna uppgifter spelar runt 700 000 svenskar Wordfeud.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.