Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Willys satsar på ekomat i ny kampanj

Publicerad: 16 Februari 2015, 13:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:13

En kundundersökning visar att de som väljer bort ekologiskt ofta gör det på grund av priset. Nu lanserar Willys fler billiga ekoprodukter, vilket marknadsförs med en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

Willys

Matvarukedjan Willys vill erbjuda kunderna ekologiska varor som kostar lika lite som de traditionella matvarorna. Detta eftersom kedjan tror att många väljer bort ekologisk mat på grund av priset.

Satsningen lanseras med en "massiv" kampanj som bland annat går utomhus, online, mobilt och i sociala medier.

– Alla har inte de extra kronorna som behövs för att kunna välja eko. Genom vår satsning vill vi kunna göra ekologiskt valbart för fler, säger Thomas Evertsson, vd på Willys, i ett pressmeddelande.

Detta ska göras möjligt genom störra inköp och färre mellanhänder. Enligt pressmeddelandet kommer drygt 100 ekologiska matvaror att läggas till i Willys sortiment innan årets slut.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Willys

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.