Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Willys kampanjar – med barnvagnar

Livsmedelskedjan "kryddar upp" sin kommunikation med brandade barnvagnar.

Dante Thomsen


Publicerad: 28 Oktober 2013, 06:31
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:58

Ämnen i artikeln:

Willys

Det är inför öppnandet av sin nya butik i centrala Malmö som Willys lanserar barnvagnsreklamen.

Barnvagnarna är en del av Willys koncept "Tillskott i familjen" och är en del av en vanlig utomhuskampanj i samband med butiksinvigningen.

– Att barnfamiljer kan köpa bra mat till låga priser är för många väsentligt för att få ihop familjeekonomin. Men för en småbarnsfamilj som bor centralt kan det ibland vara svårt att storhandla i ytterområdena. Därför är vi mycket glada över att kunna erbjuda dem vår fjärde stora Willysbutik i centrala Malmö säger Willys kommunikationschef Johanna Eurén i ett pressmeddelande.

I samband med kampanjen kommer Willys också att ha en "redaktionell födelseannons" i Sydsvenskan och Skånska Dagbladet.

Kampanjen är också kopplad till Instagram och hashtagen #willysväxerimalmö där den som fotar en Willys-barnvagn kan vinna 500 kronor i mat hos livsmedelskedjan.

Bakom kampanjen ligger reklambyrån Miami Advertising Agency.

Dagens Media söker Johanna Eurén.

Ämnen i artikeln:

Willys

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.