Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Whyred testar "tweetup"

Publicerad: 23 November 2010, 08:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:31

Klädmärket Whyred fortsätter att marknadsföra sig via sociala medier. Det senaste är en ”tweetup” som anordnas i flaggskeppsbutiken på Mäster Samuelsgatan i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Patriksson Communication

Tidigare bjöds Facebook-användare in till en ”like-kampanj” där de kunde bestämma vilka produkter ur Whyreds sortiment som de tyckte mest om. De två produkterna med flest ”likes” kunde man sedan få en rabatt på under en tid.

– Like-kampanjen på Facebook gick bra. Det har gett mycket och var uppskattat och det är positivt att kunderna får möjlighet att interagera, säger Marit Woody, pr-konsult på Patriksson Communication, och tillsammans med Whyred en av initiativtagarna till kampanjen.

Varför just Twitter?

–Whyred är ett internationellt känt klädmärke och det blir naturligt att göra som de stora märkena runtom i världen som etablerar sig alltmer via Twitter, säger Marit Woody.

Hur många som klädmärket kan tänkas nå genom mikrobloggen kan hon inte svara på. 

– När ett företag är nytt på Twitter tar det lång tid att bygga upp. Det är definitivt en rolig grej att köra igång och ett roligt experiment, säger Marit Woody.

Tweetup-kampanjen innebär att personer med ett twitterkonto kan komma med på listan till evenemanget genom att skriva en speciell tweet. Under eventet får besökarna rabatt på klädmärkets sortiment.

bonnier.se

Katarina Libert


Ämnen i artikeln:

Patriksson Communication

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.