Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Whiskymärket Tullamore Dew instiftar pris

Publicerad: 4 Mars 2013, 08:39
Uppdaterad: 31 Maj 2016, 12:07

I en ny kampanj ger whiskeyföretaget Tullamore Dew ut "Tullaward"-priser till de som i vanliga fall hamnar i skymundan.


Ämnen i artikeln:

Edelman

Tillsammans med pr-byrån Edelman lanserar whiskeyföretaget Tullamore Dew en ny kampanj med komikern Kristoffer Appelquist, som blir prisutdelare.

I den nya kampanjen ges priser ut till de som annars inte får ta åt sig av äran.

Exempelvis fick Gefle IF:s målvakt pris för att ha haft mest att göra under föregående säsong, och Mikael Persbrandts stuntman prisades för senaste "Hamilton"-filmen.

Priset kallas ”Tullaward”, och delades bland annat ut under Nobelmiddagen och Grammisgalan.

– Det är många som aldrig får kredd, Tullamore Dew vill på ett irländskt sätt hylla och ära de som i vanliga fall inte får stå i centrum. Det är bakgrunden till ”Tullaward”, säger Oscar J-T Holm på Tullamore Dew i ett pressmeddelande.

Se Kristoffer Appelquist dela ut några av priserna nedan:

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/e6G_cVDhX8Q" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/Qr8gyDSHv8c" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/HAha89aS2wo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Sebastian Parkkila


Ämnen i artikeln:

Edelman

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev