Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Wesc och Kappahl förlikas

Den pågående varumärkestvisten mellan Wesc och Kappahl har nått förlikning.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 05 April 2011, 09:09
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:15

Ämnen i artikeln:

KappahlMarknadsdomstolen

Enligt habit.se är dock avtalet belagt med sekretess.

Som dagensmedia.se tidigare berättat använde Kappahl bland annat orden "WeKids by KappAhl" och "WeTeens by KappAhl", ett tilltag som Wesc kallade renommésnyltning.

Wesc förlorade dock i Marknadsdomstolen, men enligt habit.se så har bolagen nu alltså förlikats.

Ämnen i artikeln:

KappahlMarknadsdomstolen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.