Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Wenderfalck nominerade i Shorty Awards

Publicerad: 19 Mars 2015, 05:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:08

Den svenska pr-byrån är nominerade till fyra kategorier i tävlingen som prisar kampanjer i sociala medier.


Ämnen i artikeln:

WenderfalckMTV

I nomineringarna för årets Shorty Awards finns pr-byrån Wenderfalck med.

Byrån är nominerade med kampanjerna Match Machine för MTV och Sounds For Driving för Europcar.

– Det är verkligen kul att se att vår satsning på digital kreation uppmärksammas på internationell nivå, säger Fredrik Jerresand, vd på Wenderfalck, i ett pressmeddelande.

MTV Match Machine är nominerad i kategorierna "Best Facebook campaign", "Best on Facebook" samt "Best in Television". Kampanjen togs fram för lanseringen av tv-programmet "Are you the one" och bestod av en app till Facebook.

Sounds For Driving är nominerad i kategorin "Best in Travel". Kampanjen var ett projekt för att ta fram musik som påverkade bilförares sinnesstämning till något positivt.

Även Apartment5 är med i tävlingen. Byrån är nominerad i kategorin "Best IRL Activation" för kampanjen "Ballantines Check In Machine".

Shorty Awards prisar de bästa internationella kampanjerna utförda i sociala medier.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

WenderfalckMTV

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.