Kampanjer
Weekday och RFSU lanserar kondomfickan
Publicerad: 21 oktober 2014, 10:23
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
Jeansmärket Weekday och RFSU lanserar #5thpocket och öppnar kampanjsajt imorgon.
Ämnen i artikeln:
RFSUDu missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Imorgon öppnar Weekdays kampanjsajt. Redan nu finns kampanjfilmen (som visas här ovan) digitalt.
Det var RFSU som kontaktade Weekday för samarbetet, som alltså nu resulterar i exklusivt framtagna Weekday-kondomer – med en kondom för varje veckodag – samt satsningen på jeansens femte ficka ( #5thpocket) som en kondomficka.
RFSU har även utbildat Weekdays butikspersonal i frågor som rör kondomanvändning.
– Vi tänkte direkt på Weekday som ett självklart val. Inte bara för att deras veckodagskoncept passar väl ihop med trenden att liggmönstret numer är utspritt över veckans alla dagar, utan också för att de är ett företag som tar aktiv ställning i stora som små samhällsfrågor, säger Krister Nyman som är insamlingsansvarig på RFSU, i en kommentar.
20 procent av Weekdays försäljning av kampanjprodukter går till RFSU:s arbete med preventivmedel och prevention.
Produktionsbolag är Standart.
Arbetsgrupper – WEEKDAY x RFSU
RFSU:
Strategic collaborations & fundraising: Krister Nyman
Sexuality educater: Pelle Ullholm
WEEKDAY:
Project leader: Ingrid Lundberg
Production leader: Anna Morne
Art director: Jacob Huurinainen
Script: Hanna Belander (freelance)
Graphic designer: Sarah Van der Bijl
Copywriter: Sarah Long
Production for movie: Anna Wallin
Production company: Standart
Executive Producer: Pål Åsberg
Director/editor: Christian Larson
Producer: Dea Saracevic
DoP: Erik Sohlström
1:st assistant camera: Astrid Junker
2:nd assistant camera: Sara Sivesson
1:st AD: Anders Habenicht
DIT: Max Thedeby
Stylist: Elsa Fischer
Stylist assistant: Selam Fezzahayie
Make up: Sanna Riley
Set Design: Johan Broomé
Props Master: Christer Jonsson
Gaffer: Nisse Virgin
Best boy: Mike Wahlberg
2:nd Electrician: Anton Sjöberg
Sound: George Hagstrand
Production coordinator: Simon Wallin
Production assistant: Molly Bergström
Music: Mapei - Don’t Wait
Post-production: Chimney
Camera and other technique: Ljud&Bild Media