Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Webb-tv nästa för Swedbank

Publicerad: 26 Augusti 2009, 05:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

En dramaserie på nätet ska få kunderna att stanna hos Swedbank, skriver Dagens Industri.


Totalt ska tolv avsnitt av serien sändas varannan vecka fram till jul. Avsnitten är mellan två och tre minuter långa. Serien är framtagen av produktionsbolaget Tre Vänner och reklambyrån Tempel.

– Serien är en dramadokumentär som utgår från verklighetstrogna situationer - att ett par, att bli förälder, att starta företag, livet som pensionär och så vidare. Syftet med filmerna är att ge våra befintliga kunder lättsam underhållning och inspiration om den egna ekonomin, med utgångspunkt från livssituationer som vem som helst kan känna igen sig i, säger Lotta Lovén, ansvarig för utvecklingsprojekten inom marknadsföring på Swedbank, till Dagens Industri.

Serien ska visas på Swedbanks sajt.

– Vi kommenterar inte hur mycket pengar vi lägger på enskilda projekt. Men vår bedömning är att detta är en väldigt kostnadseffektiv modell för marknadsföring, framför allt om man jämför med tv-reklam som skulle bli både två och tre gånger dyrare jämfört med vad vi nu får för våra 25 minuter film.

Regisserar gör Alain Darborg.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.