Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

VW gör reklam på turkiska

Publicerad: 5 November 2010, 07:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

Biltillverkaren Volkswagen översätter reklam för att nå ut till etniska grupper. "Det här är viktiga målgrupper", säger Åke Lundberg, marknadschef på Volkswagen.


Ämnen i artikeln:

MediacomVolkswagen

Med Sverige-lanseringen av bilen Sharan väljer Volkswagen att rikta en del av marknadsföringen till personer med utländsk bakgrund. En grupp som, enligt Volkswagen, ofta glöms bort i marknadsföringen.

Genom online- och printannonser med budskap översatta till totalt nio språk hoppas Volkswagen att kunna nå ut och få kontakt med helt nya kunder.

– När man lanserar en ny bil gäller det att hitta alla möjliga målgrupper, och det här är viktiga målgrupper, säger Åke Lundberg, marknadschef på Volkswagen.

Målgruppen är främst barnfamiljer.

Kampanjen, som utvecklats i samarbete med Mediacom och Kapi, kommer att gå i bland annat spanska, turkiska och persiska.

Språken har valts efter dels hur stora de är i Sverige, dels hur stor köpkraften är hos språkgruppen.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

MediacomVolkswagen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.