Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Volvos nya kampanj fokuserar på säkerhet

Publicerad: 31 mars 2017, 07:33
Uppdaterad: 31 mars 2017, 07:37

I Volvos senaste kampanfilm "Omtanke" riktar bilvarumärket strålkastarljuset på visionen om att ingen ska dö i en ny Volvo år 2020. Här är ett smakprov på reklamfilmen som sänds i sin helhet ikväll.


I Volvo Cars senaste reklamkampanj "Omtanke" riktas fokuset på företagets strategiska områden inom säkerhet, elektrifierade bilar och ett bekymmersfritt bilägande.

Nu släpps en teaser till kampanjen som visas på TV4 och Volvo Cars kampanjsida ikväll.

"Det finns en sak jag inte förstår, hur de som bygger bilar egentligen tänker?", säger en flicka i filmen till tonerna av låten "Stay Alive" framförd av José Gonzalez.

Syftet med kampanjen är att lyfta fram Volvo Cars visioner och målsättningar. Samtidigt visas även tre av Volvo Cars bilmodeller upp.

– För oss handlar omtanke om att vi bygger bilar för människor som bryr sig om andra människor. Men också om att tänka om och göra saker annorlunda. Vi tror att det är den här inställningen som tagit oss dit vi är idag, och som kommer få oss att uppnå våra framtida mål. Omtanke är dessutom namnet på vårt hållbarhetsprogram,  säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige, i en kommentar.

Visionen för säkerhet handlar om att ingen ska omkomma eller skadas allvarligt i en ny Volvo år 2020. Volvo Cars har även en ambition om att en miljon elektrifierade Volvobilar ska rulla på gatorna redan år 2025. Dessutom vill Volvo kunna ge tillbaka en veckas kvalitetstid – varje år – till sina kunder. Detta genom funktioner och tjänster som ska göra vardagen enklare för dem.

Per Carleö säger att José Gonzalez artistiska uttryck går väl ihop med kampanjen budskap.

– Vi har de senaste åren samarbetat med flera nya och etablerade svenska artister och tycker att det bidrar med kreativitet och energi till våra kampanjer, säger han.

Bakom kampanjen står som vanligt reklambyrån Forsman & Bodenfors.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.