Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Volvofinans jagar 160 miljarder

Publicerad: 2 Februari 2011, 08:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Svenskarna har 160 miljarder på konton med "usel" ränta. Det menar Volvofinans – som nu ger sig efter pengarna i en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

MindshareMomentum

– Vi har som mål att öka aktivitetsnivån hos Volvofinans bank, säger Cathrine Simonsson, projektledare på Momentum Sverige.

Det finns enligt Volvofinans minst 160 miljarder kronor på bankkonton i Sverige som knappt ger någon ränteavkastning. Det vill Volvofinans uppmärksamma i sin nya kampanj i samarbete med reklambyrån Momentum.

– Det vi vill göra är att uppmana folket att se över sina sparkonton genom att skoja till det lite och förtydliga att det är låg sparränta på många ställen, säger Cathrine Simonsson, projektledare på Momentum.

Kampanjen bygger på att påvisa att ränteavkastningen på många bankkonton är minst lika låg som att förvara pengarna under madrassen eller i kakburken.

– Vi vill inte kommunicera på det sätt som alla andra gör utan vi försöker göra det lite mer folkligt, säger Cathrine Simonsson, projektledare på Momentum.

Kampanjen kommer att gå de närmaste två veckorna i tv, annonser och på webben. Filmen är producerad i samarbete med Hobby Film och kommer att gå i TV4, TV4+, TV4 Fakta, TV4 Sport, Discovery Channel samt Eurosport.

Stephan Drenzel

stephan.drenzel@dagensmedia.se

Arbetsgrupper

Mediebyrå: Mindshare Göteborg

Reklambyrå: Momentum Sverige

Arbetsgrupp:

CD: Marcus Hessel

Copy: Fredrik Malmborg/Johan Brink

Projektledare: Cathrine Simonsson

Produktionsledare: Sandra Heaver

Ad-ass: Petter Lassbo

Hobby Film:

Regissör: Oskar Bård

Producent: Anna Persson

Ämnen i artikeln:

MindshareMomentum

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.