Volvo visar upp ny vision

Forsman & Bodenfors ligger bakom nya globala reklamfilmen från Volvo, som berättar hur ingen ska behöva vara med om trafikolyckor i företagets bilar.

Det var i december som det stod klart att biljätten Volvo Cars valt Forsman & Bodenfors som en av sina globala reklambyråer, med fokus på kreativ strategi.

Nu kommer resultatet, i form en film som ska belysa Volvos vision inför år 2020 – att ingen ska dö eller bli allvarligt skadad i någon av företagets nya bilar.  

I filmen får vi följa en flicka i baksätet av en bil, som pratar om hur biltillverkare verkar skapa bilar för racerbanor istället för stadsgator, medan bilder från bilkrascher passerar förbi utanför fönstret.

Efter det tillägger hon: ”Tänk om biltillverkare tänkte annorlunda, och tänkte på de befolkade gatorna?”

– För oss som har jobbat med Volvo i många år känns det som ett fantastiskt förtroende och en enorm bekräftelse på att de värdesätter det arbete vi har gjort och vill se en större effekt ur ett globalt perspektiv. Det är underbart, sa Erik Sollenberg, vd på Forsman & Bodenfors, till Dagens Media, när byrån vann det utökade uppdraget för Volvo.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2016-02-17 07.59Uppdaterad 2016-02-17 08.14

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: