Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Volvo vinner 100 watt igen

Volvo och Forsman & Bodenfors vinner 100 watt i kategorin Konsument – kampanj.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 04 December 2015, 12:10
Uppdaterad: 09 December 2015, 12:16

Ämnen i artikeln:

100-wattaren

Forsman & Bodenfors står bakom både 100 och 75 watt i kategorin Konsument – kampanj. Byrån har tagit fram både reklamfilmen "Vintersaga" för Volvo och Oatlys nya identitet.

Förra året vann Volvo 100 watt för Zlatan-kampanjen "Made in Sweden".

– Jättejättekul att stå här i år igen, även om det kanske låter kaxigt. Den här kampanjen nådde verkligen in. Den fick folk att förstå att man inte ska köra något annat än svenskt, säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Cars.

Vinnare Konsument – Kampanj

100W: Vintersaga, Volvo Cars Sverige/Forsman & Bodenfors

75W: Oatly Rebranding, Oatly/Forsman & Bodenfors

50W: Bosses Mjölk, Lidl/Ingo Stockholm

LÄS ÄVEN:

Björn Borgs dataspel vinner 100 watt

Bris emojis tar hem 100 watt

Like a Swede tar hem högsta vinsten

Corren vinner innovationspris

Ämnen i artikeln:

100-wattaren

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.