Volvo Trucks sätter världsrekord – med hjälp av treåring

2017-07-12 10:38  

I Volvo Trucks senaste kampanj låter man lastbilsfantasten Joel Jovine slå världsrekord i "unboxing".

Volvo Trucks och varumärkets reklambyrå Forsman & Bodenfors har gjort sig kända för minst sagt anmärkningsvärda livestunts och tester i sina kampanjer.

Med hyllade kampanjer som "Epic Split" och "Look who's driving" i bagaget släpper nu Volvo Trucks sin senaste reklamfilm under namnet "World's largest unboxing". Kampanjen är framtagen för att marknadsföra varumärkets nya lastbilsserie Volvo VNL.

Filmen, precis som namnet skvallrar om, går ut på att varumärket sätter världsrekord när det kommer till att göra den största uppackningen någonsin. För att genomföra världsrekordet har man tagit hjälp av treåriga lastbilsfantasten Joel Jovine.

– Att sätta ett Guinnessrekord var verkligen anmärkningsvärt, men det som var mest givande för mig var att se att Joel blev så uppspelt av att se nya Volvo VNL 760 avslöjas när han öppnade boxen, säger Magnus Koeck, vice varumärkes- och marknadschef för Volvo Trucks Nordamerika, i en kommentar och fortsätter:

– Det är en bra känsla att veta attt både unga och äldre har en sådan affinitet för Volvo Trucks och våra värderingar.

Michael Empric, officiell domare för Guinness världsrekord, verifierade rekordet.

För att sätta världsrekordet var lastbilen tvungen att vara helt inkapslad och förpackningen behövde öppnas manuellt, utan några hjälpmedel. Lastbilen behövde även förflyttas ur den gigantiska boxen utan att förpackningen gick sönder.

Själva boxen var också tvungen att vara gjord av material som en förpackning vanligtvis är gjord av – kartong och cellofan. Däremot fick Volvo Trucks lov att förstärka boxen inifrån, så länge som det inte tog bort känslan av en äkta "unboxing".

Treåriga Joel Jovine öppnar förpackningen till Volvos nya lastbil.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt