Volvo tolkar Sound of Music i ny reklamfilm

Biljätten låter prisbelönta artisten Jennie Abrahamson tolka låt ur musikalen: "Känns alltid som ett bra tecken när det kommer naturligt".

På fredag rullar Volvo ut en ny reklamkampanj. Den här gången blir det musikern och artisten Jennie Abrahamson som får uppdraget att stå för musiken.

Till företagets reklamfilm har hon gjort en egen tolkning av "My Favorite Things" ur musikalen tillika filmen "The Sound of Music".

– Jag blev ganska förvånad när jag hörde att det var den här låten de ville att jag skulle pitcha på. När jag tänkte på originalets glada helylle-vibb kände jag att jag skulle behöva dra låten ganska långt åt mitt eget håll för att kunna sjunga den på ett genuint sätt, för lyssnarna hör om det kommer från hjärtat eller inte, säger hon i ett pressmeddelande.

– När vi väl satte oss ned för att testa att jobba med låten gick det både snabbt och intuitivt att hitta till den här versionen, och det känns alltid som ett bra tecken när det kommer naturligt och inte behöver tvingas fram.

Jennie Abrahamson har släppt flera album, varav hennes senaste nominerades till "Årets pop" på P3 Guld.

Publicerad 2018-01-24 13.27Uppdaterad 2018-01-24 13.57

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: