Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Volvo tar hem 100-wattaren i Producent

Publicerad: 23 Oktober 2013, 19:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Volvo Lastvagnar och Forsman & Bodenfors "Ballerina Stunt" dansar hem 100-wattaren i kategorin Producent.


Ämnen i artikeln:

McCann StockholmForsman Bodenfors100-wattarenVolvoSEB

Volvo Lastvagnars lansering av nya modellen FH blev en viral succé. Hittills har 7 miljoner sett "The Ballerina Stunt" på Youtube, medan hela 75 000 nyhetssajter och bloggar världen över berättade om lanseringen.

Totalt fick kampanjen, som Forsman & Bodenfors tagit fram, medieexponering till ett värde av 29 miljoner kronor. Nu belönas den också med 100-wattaren i kategorin Producent.

Haystacks kampanj "Management by fruit" för Fruktleveransen får samtidigt 75-wattaren efter att kampanjmålen överträffats med 93 procent.

50-wattaren i kategorin Producent går till SEB och kampanjen "Sveriges första bankapp för företag". Den kampanjen överträffade sina delmål med 298 procent. Bakom kampanjen står MRM Stockholm & McCann Stockholm.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.