Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Volvo tackar sina medarbetare i ny kampanj

Hyllningskonsert i Volvofabriken som ett tack till sina anställda. Det är Volvos ny kampanj. Bakom filmen, som du kan ta del av längre ner, står Forsman & Bodenfors.


Publicerad 2016-11-30 09:18
Uppdaterad 2016-11-30 10:19

Ämnen i artikeln:

Volvo Cars

Dela artikeln:

– Vi gör det som ett tack till våra medarbetare. Deras arbete är en viktig del i Volvo Cars framgångar, både i Sverige och utomlands, säger Michael Gustavsson, platschef på Volvo Car Torslanda, i ett pressmeddelande.

Sabina Ddumba på scen mitt på golvet i en Volvofabrik. Artisten prisades som årets nykomling på både P3 Guld och Grammisgalan under 2016. Tidigare har hon varit en del av Volvos kampanj för Volvo V40 där hon framförde låten ”Carry On”, en låt som specialskrivs av Kleerup för kampanjen.

Konserten ägde rum under lunchpausen på en caféyta mitt i monteringsfabriken. Över 400 medarbetare i fabriken kom för att lyssna på konserten – som gick under namnet Factory Unplugged.

– Musik är en viktig hörnsten för oss. Vi vill fortsätta att vara plantskola för nya artister likväl som vi ser ett stort värde i att arbeta med dem som redan är etablerade. Musik adderar energi och kreativitet till våra kampanjer. Mycket glädjande är också att musiken får sitt eget liv, att vi är med och bidrar till att musiksverige får nya stjärnor och musik som spelas långt efter det att våra kampanjer avslutats, säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige, i ett pressmeddelande.

Under samma fabrikstak är det inte bara Sabina Ddumba som spelat – förra gången en spelning skedde var under invigningen av fabriken i april 1964, den gången stod Pekka Langer och Lill Lindfors för underhållningen.

Volvo Cars har samarbetat med en rad artister. Förutom Sabina Ddumba och Kleerup har Volvo samarbetat med bland annat Max Martin, Avicii, Robyn, Oskar Linnros och Mando Diao.

Se filmen där Volvo hyllar sina anställda nedan:

 

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.