Kampanjer
Volvo slår ett slag för service
Publicerad: 14 september 2012, 07:51
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:11
Reklambyrån Stendahls har hämtat inspiration från hotellbranschens höga servicegrad i en ny reklamfilm för Volvo.
Sedan 2009 har Volvo jobbat på att öka kundservicen, under begreppet Volvo Service 2.0, eftersom konkurrensen från olika bilservicekedjor hårdnat.
Med hjälp av en reklamfilm som utspelar sig i en hotellobby vill Volvo visa hur biltillverkaren gör livet enkelt för alla Volvoägare.
Enligt ett pressmeddelande ska filmen "Förflytta oss från mysigt och trevligt till intressant, smart och lite oväntat".
Reklamfilmen ska rulla på tv i Sverige och online globalt.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare
Volvo Car Corporation, Customer Service
Anders Kull
Volvo Personbilar Sverige
Projektledare reklam: Susanne Åberg Inghammar
Byrå, Stendahls
Art Director: Oscar Plasidius
Copy: Maja Kipatsi Danell
CD: Ylva Nestmark
Planner: Torbjörn Briggert
Key Account/PL: Marie Wümer
Produktionsbolag: Flodell film
Producent: Mikael Flodell
Regissör: Nådde Hanson
Fotograf Erik Sohlström