Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Volvo slår ett slag för service

Reklambyrån Stendahls har hämtat inspiration från hotellbranschens höga servicegrad i en ny reklamfilm för Volvo.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 14 September 2012, 07:51
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:11

Ämnen i artikeln:

StendahlsVolvo

Sedan 2009 har Volvo jobbat på att öka kundservicen, under begreppet Volvo Service 2.0, eftersom konkurrensen från olika bilservicekedjor hårdnat.

Med hjälp av en reklamfilm som utspelar sig i en hotellobby vill Volvo visa hur biltillverkaren gör livet enkelt för alla Volvoägare.

Enligt ett pressmeddelande ska filmen "Förflytta oss från mysigt och trevligt till intressant, smart och lite oväntat".

Reklamfilmen ska rulla på tv i Sverige och online globalt.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare

Volvo Car Corporation, Customer Service

Anders Kull

Volvo Personbilar Sverige

Projektledare reklam: Susanne Åberg Inghammar

Byrå, Stendahls

Art Director: Oscar Plasidius

Copy: Maja Kipatsi Danell

CD: Ylva Nestmark

Planner: Torbjörn Briggert

Key Account/PL: Marie Wümer

Produktionsbolag: Flodell film

Producent: Mikael Flodell

Regissör: Nådde Hanson

Fotograf Erik Sohlström

Ämnen i artikeln:

StendahlsVolvo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.