Volvo slår ett slag för service

Reklambyrån Stendahls har hämtat inspiration från hotellbranschens höga servicegrad i en ny reklamfilm för Volvo.

Sedan 2009 har Volvo jobbat på att öka kundservicen, under begreppet Volvo Service 2.0, eftersom konkurrensen från olika bilservicekedjor hårdnat.

Med hjälp av en reklamfilm som utspelar sig i en hotellobby vill Volvo visa hur biltillverkaren gör livet enkelt för alla Volvoägare.

Enligt ett pressmeddelande ska filmen "Förflytta oss från mysigt och trevligt till intressant, smart och lite oväntat".

Reklamfilmen ska rulla på tv i Sverige och online globalt.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare

Volvo Car Corporation, Customer Service

Anders Kull

Volvo Personbilar Sverige

Projektledare reklam: Susanne Åberg Inghammar

Byrå, Stendahls

Art Director: Oscar Plasidius

Copy: Maja Kipatsi Danell

CD: Ylva Nestmark

Planner: Torbjörn Briggert

Key Account/PL: Marie Wümer

Produktionsbolag: Flodell film

Producent: Mikael Flodell

Regissör: Nådde Hanson

Fotograf Erik Sohlström

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2012-09-14 07.51Uppdaterad 2015-12-06 14.11

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: