Volvo släpper nytt reklam-stunt

Efter The Epic Split och The Hamster Stunt – nu släpper Volvo nästa test.

Efter The Epic Split och The Hamster Stunt släpper nu Volvo Lastvagnars ett nytt test. I den nya reklamfilmen utsätts lastbilen Volvo FMX för vad de kallar "ett av de hårdaste kraftproven någonsin".

– Under året har vi lanserat flera nya funktioner till Volvo FMX som bidrar till att lastbilen är helt oslagbar när det gäller styrka och framkomlighet i utmanande miljöer. För att människor ska få upp ögonen för hur mycket lastbilen faktiskt klarar av utsätter vi den nu för det tuffaste testet vi kan tänka oss, säger Ingela Nordenhav, global marknads och kommunikationschef på Volvo Lastvagnar i ett pressmeddelande.

Vad det nya testet egentligen går ut på avslöjas den tredje december då filmen har premiär på Volvo Lastvagnars Youtube-kanal. Videon "Look who's driving" är den sjunde i ledet i Volvo Lastvagnars livetestserie, som startades 2012. Tidigare tester i livetestserien är bland annat The Epic Split och The Hamster Stunt. Meningen med livetestserien är att visa upp vad Volvos lastbilar klarar genom att låta dem genomgå spektakulära tester.

Publicerad 2015-11-30 08.17Uppdaterad 2015-12-09 10.27

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: