Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Volvo sätter ljuset på fotbollslandslaget

Publicerad: 27 Juni 2018, 12:54
Uppdaterad: 28 Juni 2018, 07:27

Inför gårdagens avgörande match mot Mexiko lyfte Volvo sitt samarbete med Svenska herrlandslaget med en printannons i Aftonbladet.


Ämnen i artikeln:

VolvoFotbolls-VM

I en uppslagsannons i gårdagens Aftonbladet valde Volvo att lyfta sitt samarbete med Svenska herrlandslaget i fotboll, inför den helt avgörande matchen mot Mexiko.

Annonsen skapar en synvilla där man, beroende på hur man tittar på den, antingen ser strålkastare på en fotbollsarena eller fronten av en Volvo V60 och dess karaktäristiska Tors hammare-lyktor.

Bakom annonsen står Forsman & Bodenfors.

– När vi insåg att formen på en fotbollsarena och strålkastarna var väldigt lika fronten på en Volvo blev idén ganska självklar. Dessutom är stämningen inför kvällens match lika ödesmättad som stämningen i annonsen, säger Karl Risenfors, art director, i ett pressmeddelande.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

VolvoFotbolls-VM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev