Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Volvo sätter ljuset på fotbollslandslaget

Inför gårdagens avgörande match mot Mexiko lyfte Volvo sitt samarbete med Svenska herrlandslaget med en printannons i Aftonbladet.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 27 Juni 2018, 12:54
Uppdaterad: 28 Juni 2018, 07:27

Ämnen i artikeln:

VolvoFotbolls-VM

I en uppslagsannons i gårdagens Aftonbladet valde Volvo att lyfta sitt samarbete med Svenska herrlandslaget i fotboll, inför den helt avgörande matchen mot Mexiko.

Annonsen skapar en synvilla där man, beroende på hur man tittar på den, antingen ser strålkastare på en fotbollsarena eller fronten av en Volvo V60 och dess karaktäristiska Tors hammare-lyktor.

Bakom annonsen står Forsman & Bodenfors.

– När vi insåg att formen på en fotbollsarena och strålkastarna var väldigt lika fronten på en Volvo blev idén ganska självklar. Dessutom är stämningen inför kvällens match lika ödesmättad som stämningen i annonsen, säger Karl Risenfors, art director, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

VolvoFotbolls-VM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.