Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Volvo satsar på Snapchat

Nu lanserar Volvo Cars sin första kampanj på Snapchat för att nå en yngre målgrupp.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 13 Maj 2016, 07:52
Uppdaterad: 13 Maj 2016, 08:57

Ämnen i artikeln:

VolvoSnapchat

Volvo Cars kommer under de närmaste dagarna lägga upp bilder på en nyhet som de går ut med den 18 maj.

– Vi vill testa och se hur det går att lansera en kampanj på just Snapchat, det har vi aldrig gjort tidigare. Anledningen är att vi vill nå en yngre målgrupp, produkten vi lanserar och målgruppen vi vill nå hänger väl ihop, säger Annika Bjerstaf, pressansvarig på Volvo Cars till Dagens Media.

Bilderna på nyheten kommer läggas upp under kontot "VolvoCarsGlobal" och kommer visa hur framtidens Volvobilar från deras nya CMA, compact modular archietecture, kan komma att se ut.

 

Ämnen i artikeln:

VolvoSnapchat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.