Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 29 Augusti 2012, 13:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13
Volvo går ut i en endagsfestival i Göteborg för att uppmärksamma sin nya lastbilsserie. Med på festivalen är flera stora artister.
Forsman & Bodenfors första reklamfilm för Volvo Lastvagnar, "The ballerina stunt" har rönt stora framgångar och fått fler än 4,8 miljoner visningar på Youtube.
Nu följer Volvokoncernen upp filmen med en endagsfestival i Göteborg lördag 8 oktober.
Festivalen erbjuder bland annat konserter med akter såsom Den Svenska Björnstammen, Marit Bergman och Rebecca & Fiona, som spelar både på två olika scener och på rullande lastbilsflak.
– Festivaler är kanske inte det man tänker på när man tänker på lastbilar i första taget. Men vi har tagit fram en ny lastbil och många har jobbat långa dagar. Nu vill vi komma tillbaka till familj, kollegor och Göteborg och det här ett bra tillfälle att göra något ordentligt, säger Kina Wileke, presschef på Volvo, till dagensmedia.se.
Festivalen bjuder även på ett världsrekordförsök. Världsrekordhållaren Faith Dickey, som är med i "The ballerina stunt" kommer, som en inledning till festivalen, att ge sig på att slå nytt världsrekord i highlining. Detta innebär att hon går på lina rakt över Götaplatsen.
– Faith Dickey är en väldigt speciell och härlig person och då tänkte vi att vi ville dela med oss av henne och av vad hon kan. Det blir väldigt spektakulärt och rimmar bra med våra produkter, säger Kina Wileke.
Elin Hanspers