Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Volvo Lastvagnar vinner prestigefullt annonsörpris

Publicerad: 12 November 2014, 09:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Den svenska lastbilstillverkaren har utsetts till Advertiser of the Year av reklamtävlingen Eurobest.


Priset delas ut varje år till den mest kreativa och innovativa marknadsföringen av ett specifikt varumärke i Europa. Volvo tilldelas priset för sin uppmärksammade Live test-kampanj.

– Det är fantastiskt med all uppmärksamhet som kampanjen har fått. Det var inte vad vi väntade oss för ett år sedan, säger Lars Terling marknadschef till Dagens Media.

Det är inte första gången Volvo Lastvagnar prisas för Live test-serien. På Eurobestgalan 2013 vann den två grand prix:er, ett guld, två silver och två bronsstatyer. På Cannes Lion samma år tog den hem hela 19 priser.

– Det Volvo Lastvagnar har gjort med Live test-kampanjen förkroppsligar allting som vi letar efter när vi delar ut priset för Advertiser of the Year, säger Philip Thomas, vd för Lions Festivals som ligger bakom Eurobest, i pressmeddelandet.

Priset delas ut i på Eurobestgalan den 3 december i Helsingfors.

Prenumerant? Läs en intervju med Volvo Lastvagnars marknadschef Lars Terling i Dagens Medias tidning #19 2014.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

Tidigare vinnare

Senast ett svenskt företag blev Advertiser of the year var 2010, då Ikea utsågs.

2013: Canal Plus

2012: Kandia Dulce

2011: Volkswagen

2010: Ikea

2009: Guinness

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.