Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Volvo lanserar ny känsloladdad film om säkerhet

Publicerad: 9 Juni 2017, 06:36
Uppdaterad: 9 Juni 2017, 07:51

I den nya kampanjen dramatiserar Volvo ögonblicken som kan ske tack vare att olyckor inte inträffar.


Ämnen i artikeln:

Volvo CarsTV4

Volvo Cars fortsätter att sätta säkerheten i centrum, med visionen att ingen ska omkomma eller skadas allvarligt i en ny Volvo år 2020.

Med Volvos nya XC60 vill man ta ytterligare ett steg att nå det målet, genom nya aktiva styrstöds- och assistanssystem som varnar, bromsar och till och med styr undan faran. Volvo menar att de nya förarstödsfunktionerna kommer att göra XC60 till en av de säkraste bilarna på vägarna.

I en ny reklamkampanjen tar Volvo fasta på det faktum att allt fler olyckor kan mildras och till och med helt undvikas – tack vare Volvos City Safety-system.

I den känslosamma filmen, som premiärvisades på TV4 ikväll igår kväll 8 juni, dramatiseras ögonblicken som kan ske tack vare att olyckor inte inträffar.

– Vi bygger bilar för människor som bryr sig om andra människor. Även om olyckan inte är allvarlig, kan konsekvenserna ändå bli stora. Med den här kampanjen vill vi berätta varför vi tycker att säkerhet är så otroligt viktigt och få människor att stanna upp och tänka efter vad som är viktigt för dem, säger Per Carleö, Marknadsdirektör på Volvo Car Sverige, i ett pressmeddelande.

Kampanjen lanseras i ett antal europeiska länder under sommaren och hösten och går att följa på Volvo Cars hemsida samt sociala kanaler.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Volvo CarsTV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev