Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 8 september 2010, 11:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:39
”Äntligen en bil för fotgängare” är budskapet i Forsman & Bodenfors nya kampanj för Volvo.
Kampanjen kommunicerar nya S60 som själv kan känna av fotgängare och stanna om det behövs. Konceptet ”Länge leve fotgängarna” lanserades redan i våras då bilen premiärvisades i Geneve.
– Tanken är att befästa och bekräfta Volvos säkerhetsposition. S60 är nog en av de säkraste bilar som Volvo någonsin har byggt, säger Anders Bothén, projektledare på Forsman & Bodenfors.
Kampanjen gick upp i måndags och går i tv, print och utomhus. På webben blir det en microsajt samt banners.
– Vi vill berätta att bilen är här och bjuda in till provkörning. Samtidigt visar vi både interiör och exteriör som bygger på ett nytt designspråk.
Copy: Jacob Nelson
AD: Johan Eghammer
Formgivare: Mikko Timonen
CD: Filip Nilson
PL: Anders Bothén
PDL: Anna Levegård
Byråproducent: Magnus Kennhed
Produktionsbolag film: Flodell Film. Producent: Magnus Åkerstedt; regi, Tomas Jonsgården.
Print Fotograf: Peter Gehrke (Adamsky)