Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Volvo i storkampanj för S60

Publicerad: 8 september 2010, 11:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:39

”Äntligen en bil för fotgängare” är budskapet i Forsman & Bodenfors nya kampanj för Volvo.


Ämnen i artikeln:

VolvoForsman Bodenfors

Kampanjen kommunicerar nya S60 som själv kan känna av fotgängare och stanna om det behövs. Konceptet ”Länge leve fotgängarna” lanserades redan i våras då bilen premiärvisades i Geneve.

– Tanken är att befästa och bekräfta Volvos säkerhetsposition. S60 är nog en av de säkraste bilar som Volvo någonsin har byggt, säger Anders Bothén, projektledare på Forsman & Bodenfors.

Kampanjen gick upp i måndags och går i tv, print och utomhus. På webben blir det en microsajt samt banners.

– Vi vill berätta att bilen är här och bjuda in till provkörning. Samtidigt visar vi både interiör och exteriör som bygger på ett nytt designspråk.

Arbetsgrupp

Copy: Jacob Nelson

AD: Johan Eghammer

Formgivare: Mikko Timonen

CD: Filip Nilson

PL: Anders Bothén

PDL: Anna Levegård

Byråproducent: Magnus Kennhed

Produktionsbolag film: Flodell Film. Producent: Magnus Åkerstedt; regi, Tomas Jonsgården.

Print Fotograf: Peter Gehrke (Adamsky)

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

VolvoForsman Bodenfors

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev