Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Volvo i kampanj för "lifepaint"

Enligt Volvos reklamfilm för sprayen är över 19 000 cyklister i Storbritannien inblandade i trafikolyckor. Nu har företaget utvecklat en spray som lyser i mörkret.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 27 Mars 2015, 12:45
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:07

Ämnen i artikeln:

Volvo

"Det bästa sättet att överleva en krasch är att inte krascha". Det Volvos nya motto då företaget presenterar den nya produkten "Lifepaint" med en ny reklamfilm.

"Lifepaint" är en spray som cyklister ska kunna spraya på sig själva och sina cyklar. Färgen syns inte vid dagsljus, men lyses upp av bilars strålkastare på natten.

I filmen intervjuas ett flertal cyklister som berättar om vad de tycker om den rådande trafiksituationen i Storbritannien och vad de tycker om sprayen.

– Den unge föraren tappade koncentrationen och körde på mig bakifrån. Jag hade en extrem tur den dagen. Doktorn sa att 95 procent som hade fått sådana skador hade dött av dem, säger Andrew Neil, författare av boken "Diary of an injured cyclist", i filmen.

Sprayen är framtagen i samarbete med sprayföretaget Albedo100.

Ämnen i artikeln:

Volvo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.