Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 19 April 2013, 11:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47
Trött på tysk techno? Testa svensk metal. Det är budskapet i Volvos nya USA-kampanj.
Ämnen i artikeln:
VolvoEntombed, At The Gates och In Flames. Det är bara några av de svenska hårdrocks- och metalband som fått amerikaner att slänga upp djävulshornen.
Det svenska hårdrocksundret är väldokumenterat och har inspirerat en mängd kloner på andra sidan Atlanten.
Det tar Volvo Cars i USA fasta på i en ny utomhuskampanj som just nu går i USA – och som hyllas i de sociala medierna.
" Fucking amazing" är bara ett av de lyriska omdömen som fällts kring kampanjen.
Även i Sverige har kampanjen uppmärksammats. Både av privatpersoner och Volvo själva.
– Vi har noterat den även här i Sverige och den är ju rätt rolig, säger Volvos presschef Bo Larsen till Dagens Media.
Vad tycker du?
– Den är kaxigt skön tycker jag.
Bakom kampanjen står Volvo Cars of North America, VCNA.
Dante Thomsen
Ämnen i artikeln:
Volvo