Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Volvo hyllar svensk metal i ny kampanj

Publicerad: 19 April 2013, 11:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

Trött på tysk techno? Testa svensk metal. Det är budskapet i Volvos nya USA-kampanj.


Ämnen i artikeln:

Volvo

Entombed, At The Gates och In Flames. Det är bara några av de svenska hårdrocks- och metalband som fått amerikaner att slänga upp djävulshornen.

Det svenska hårdrocksundret är väldokumenterat och har inspirerat en mängd kloner på andra sidan Atlanten.

Det tar Volvo Cars i USA fasta på i en ny utomhuskampanj som just nu går i USA – och som hyllas i de sociala medierna.

" Fucking amazing" är bara ett av de lyriska omdömen som fällts kring kampanjen.

Även i Sverige har kampanjen uppmärksammats. Både av privatpersoner och Volvo själva.

– Vi har noterat den även här i Sverige och den är ju rätt rolig, säger Volvos presschef Bo Larsen till Dagens Media.

Vad tycker du?

– Den är kaxigt skön tycker jag.

Bakom kampanjen står Volvo Cars of North America, VCNA.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Volvo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.