Volvo hyllar familjen med hjälp av Joel Kinnaman

2018-06-07 11:24  

I reklamkampanjen för nya Volvo V60 tar Volvo hjälp av Hollywoodstjärnan Joel Kinnaman, journalisten Amie Bramme Sey samt tvillingsystrarna Elizabeth och Victoria Lejonhjärta.

Snart är det dags för världspremiär för reklamkampanjen som visar upp nya Volvo V60. Kampanjen består av en serie känslosamma kortfilmer där verkliga familjer medverkar i personliga situationer.

Bland de medverkande märks flera kända ansikten, inte minst svenske Hollywoodstjärnan Joel Kinnaman. I filmen framträder han med hustrun Cleo, som är en internationellt erkänd tatuerare.

Med i kampanjen är också journalisten Amie Bramme Sey, som blev känd för svenska folket genom sin medverkan i frågeprogrammet ”På spåret” 2018, där hon slutade tvåa. Hon är med i kampanjen tillsammans med sambon Lucien Garin och dottern Eira.

Dessutom medverkar tvillingsystrarna Elizabeth och Victoria Lejonhjärta, som har väckt internationell uppmärksamhet såväl som modeller och bloggare som för sina samarbeten med rapparen Drake.

– Detta är ingen traditionell familjekampanj. På sätt och vis är det upp till var och en att bestämma vilka man räknar som sin familj. Med kampanjen vill vi säga att oavsett vem du är och vem du valt att leva ditt liv med, så skyddar Volvo det som är viktigt för dig, säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige, i ett pressmeddelande.

Joel Kinnaman säger i pressmeddelandet att Volvo för honom represtenterar starka skandinaviska värderingar.

– Det är något jag verkligen kan identifiera mig med, och jag relaterar till tanken att familjen är så mycket mer än dina närmaste släktingar. Nu mer än någonsin tror jag att vi behöver den känslan av gemenskap, säger Joel Kinnaman i pressmeddelandet.

Bilen som står i fokus i kampanjen är nya Volvo V60, biltillverkarens nya mellanstora femdörrars herrgårdsvagn.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt