Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Volvo-filmen hyllas i sociala medier

Publicerad: 19 Januari 2015, 11:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:16

Filmen har delats rekordmycket på Facebook.


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsVolvo

Under det första dygnet sedan premiären i lördags kväll, har Volvos nya Made by Sweden-film, visats över en halv miljon gånger på Youtube och Facebook.

Volvo är väldigt nöjda med den snabba spridningen.

– Vi är nöjda. Det är svårt att jämföra vadsomhelst med Made by Sweden Zlatan, men det här är nästan lika stort, så mycket kan jag säga, säger Bjarne Darwall, pr-chef på Volvo Car Sverige.

Under det första dygnet har filmen delats närmare 2 400 gånger från Volvo Cars Facebook-sida.

– Det är Volvo Car Sveriges mest delade Facebook-post genom tiderna, säger Bjarne Darwall, säger Bjarne Darwall.

Made by Sweden-filmerna med Zlatan Ibrahimovich och Robyn fick ett blandat mottagande, men reaktionerna på den nya filmen är i stort sett enbart positiva, enligt Bjarne Darwall.

– Vi har fått enormt fina reaktioner. Att visa våra svenska kärva förhållanden tillsammans med det svenska vemodet på det här vackra sättet tilltalar tydligen svensken väldigt mycket.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsVolvo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.