Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Volvo etta i varumärkestoppen

Publicerad: 21 januari 2015, 08:58
Uppdaterad: 17 augusti 2016, 06:56

Här är annonsörerna som stärkte sina varumärken mest under 2014.


Yougov har sammanställt resultaten från sin löpande mätning Brand index – och listat de starkaste varumärkena under 2014.

I topp ligger Volvo, som i januari förra året lanserade sin "Made by Sweden", med Zlatan Ibrahimovic i huvudrollen.

Under året fick den en uppföljare med Robyn i förarsätet.

Volvo landar på ett index på 43,2, vilket kan jämföras med tvåan Ica, med index 29,3.

Volvo är också det varumärke som förbättrat sin ranking mest i Yougovs mätning.

– Volvo ligger på en klar förstaplats när det gäller vilka varumärken det pratas mest positivt om, samtidigt är Volvo det varumärket som har ökat mest sett över alla kategorier, säger Olivia Hahne, ansvarig för Brand index på Yougov.

 

 

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev