Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Volts första kampanj för Försvarsmakten

I våras vann Volt storkunden Försvarsmakten – nu presenteras den första kampanjen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 14 Oktober 2016, 13:02
Uppdaterad: 14 Oktober 2016, 13:18

Ämnen i artikeln:

FörsvarsmaktenVolt

I höst går Försvarsmakten ut med en bred varumärkeskampanj i flera olika format som handlar om vad de gör och varför.

Syftet med kampanjen är att få fler att förstå "vikten och relevansen av ett starkt svenskt försvar".

I tio år har DDB Stockholm stått som Försvarsmaktens huvudbyrå men i våras stod det klart att Volt blev nya byrån, som Dagens Media har berättat om tidigare.

Den nya kampanjen från Försvarsmakten som går under parollen "Du nya, du fria" kommer både gå som annons i tidningar och magasin, utomhus, som banner, rörligt och på Försvarsmaktens hemsida och Facebooksida.

Ämnen i artikeln:

FörsvarsmaktenVolt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.